PERSONELE BEZETTING & AANPASSING TELEFONISCHE BEREIKBAARHEID
Helaas is er bij een aantal medewerkers van de praktijk nog altijd sprake van langdurige ziekte. Daarnaast gaat dokter Hoekstra per 01 mei 2025 met pensioen en ook dokter Holzhauer heeft aangegeven dat hij het rustiger aan gaat doen. Ondanks het uitzetten van diverse vacatures is het tot nu toe onvoldoende gelukt om opvolgers en invallers te vinden. Wij willen u daarom vragen om ons te helpen.
Om de telefonische bereikbaarheid te optimaliseren, willen we u vragen om vanaf 01 mei 2025 de volgende tijden aan te houden wanneer u ons belt :
- 08:00 – 12:00 Maken van afspraken. Voor een visite of telefonisch consult voor dezelfde dag, graag vóór 10:00 bellen.
- 13:00 – 14:30 Bellen voor uitslagen van onderzoeken en urinecontroles
- 15:30 – 16:45 Terugbellen voor uitslagen van overleg met de huisarts of praktijkondersteuner.
De apotheek is dagelijks telefonisch bereikbaar van 11:00 tot 17:00 met uitzondering van de pauze/overlegmomenten. Medicatie staat voor u klaar na 3 werkdagen en kan vanaf 11:00 worden afgehaald, met uitzondering van de pauzetijden.
Administratie, intercollegiaal overleg en pauze:
Van 12:00 – 12:30 en van 14:30 – 15:30 verwerkt de assistente alle administratie en worden alle overige taken uitgevoerd.
Van 10:15 tot 10:30, van 12:30 tot 13:00 en van 15:15 tot 15:30 hebben we pauze en intercollegiaal overleg.
Op deze momenten staat ons antwoordapparaat erop. We zijn echter ALTIJD bereikbaar voor SPOED , wanneer het gaat om levensbedreigende situaties, kunt u dan de optie SPOED kiezen in het keuzemenu.
We realiseren ons dat dit nieuw is en zullen ons best doen om iedereen zo goed mogelijk te helpen om te wennen aan deze noodzakelijke maatregelen. Wij blijven ons best doen om nieuwe medewerkers te vinden en hopen dat onze zieke collega’s zich snel beter zullen voelen.
====================================
Overgang naar het nieuwe computersysteem huisartspraktijk en apotheek per 7 oktober 2024
Allereerst willen wij u allen ontzettend bedanken voor de medewerking, velen van u hebben vrijdag nog de bestelde medicatie / hulpmiddelen afgehaald, wat voor ons de overgang naar het nieuwe systeem stukken makkelijker maakt.
Voor de komende week zijn er een aantal belangrijke aandachtspunten:
- Het nieuwe systeem moet nog verder overgezet worden, dit loopt nog door in deze week, waardoor nog niet alles meteen beschikbaar is of trager/anders verloopt dan normaal, dit zal in de loop van de week zijn opgelost.
- Medewerkers moeten wennen aan het nieuwe systeem, daarom kan het zijn dat alles wat langer duurt dan u gewend bent, het is even zoeken soms. We hebben tevoren flink geoefend, dus waarschijnlijk zal het snel wennen, maar dan bent u hiervan op de hoogte.
- Het portaal van UwZorgOnline is tijdelijk buiten gebruik, dit doordat ook dit moet worden omgezet naar het nieuwe systeem. Daarom kunt u geen recepten bestellen via de app en tijdelijk uw dossier niet inzien. Voor recepten die u dringend nodig hebt kunt u inspreken op de receptenlijn of een mailtje sturen naar de praktijk. De verwachting is dat het portaal in de loop van de week weer als vanouds werkt, dus dat u in de loop van de week weer op de normale manier van het portaal gebruik kunt maken.
- Medicheck en Ncare moeten nog worden omgezet, ook hiermee kan er bij degene die u zorg levert tijdelijk een storing zijn. Bij problemen kan er contact worden opgenomen met de apotheek voor overleg.
- Er is wat veranderd ten aanzien van de aflevering van medicijnen bij de balie. Dit is een nieuwe werkwijze, waardoor het wat meer tijd kan kosten als u de medicijnen komt ophalen. Ook zal er wat wijzigen ten aanzien van het klaarzetten en afhalen van de medicatie, hierover volgt binnenkort uitgebreider bericht.
Als alles volop draait en is ingeregeld kunnen we met dit systeem veel efficiënter werken en hopelijk profiteert u daar allemaal ook van mee. Nogmaals hartelijk dank voor alle medewerking in begrip.
LET OP: er bestaat nog altijd verwarring over bestellen en afhaaldagen van de medicatie. Als u medicatie bestelt duurt het in principe 3 *werkdagen* voor de medicatie binnen is. Gaat u op reis en hebt u meer medicatie nodig, geef dit dan *tenminste 1 week* van te voren bij ons aan, anders kunnen we het niet optijd leveren.
Verdere berichtgeving omtrent ons nieuwe systeem volgt zodra dit voor u relevant is.
====================================
PERSONELE BEZETTING & AANPASSING TELEFONISCHE BEREIKBAARHEID
Helaas is er bij een aantal medewerkers van de praktijk nog altijd sprake van langdurige ziekte. Daarnaast gaat dokter Hoekstra per 01 mei 2025 met pensioen en ook dokter Holzhauer heeft aangegeven dat hij het rustiger aan gaat doen. Ondanks het uitzetten van diverse vacatures ...
Lees verder over 'Nieuwsflits huisartsenpraktijk Schoonoord'